donderdag 2 augustus 2018

Terug



Blij dat Blaman inspireerde. En wat is ze mooi! Komt dat door jouw techniek? 
Ik zit nog te broeden op die titel 'LemUnade'. Is het een woordspeling?
Eleni van Syrna, aquarel, 2018

Op Astypalea maakte ik kennis met Eleni, met wie wij en 20 anderen een boottocht van drie uur heen en drie uur terug maakten naar het ooit door haar bewoonde, maar nu onbewoonde, eiland Syrna. Zij voelde zich en was ook het hoofd van de expeditie. Er moesten twee kapellen voorzien worden van lampenolie en nog wat andere benodigdheden. Ook werd er een Griekse vlag meegezeuld.

Ik maakte een tekening van haar terwijl ze sliep op de terugweg van een vermoeiende dag. En later deze aquarel.
Ze was er erg vergenoegd mee, maar later vond ze toch dat ze niet netjes was afgebeeld, met de benen wijd. Tja, ik kan het me voorstellen.Op een deinend schip is het nogal moeilijk een waardige pose aan te nemen. Gelukkig zal ze dit blog niet zien.

Verder maakte ik weer de gebruikelijke schetsjes aan het strand.


conversatie in zee, potlood, 2018



Geen opmerkingen:

Een reactie posten