zaterdag 15 januari 2022

Ook een Gelukkig Nieuwjaar!


 Na mijn 32 kleurrijke portretten heb ik ter afwisseling in december zeer zwarte lino's gemaakt zonder menselijke figuur.
Door mijn hoofd spelen steeds twee strofen uit een song van Bob Dylan,hoewel het hier helemaal niet om schilderen gaat.



Ezel op Grieks kleedje,
lino, 2021
Atelier in Griekenland,
lino, 2021  
   
She can take the dark out           of the nighttime
And paint the daytime black


                                                                                        

Dat doet mij denken aan jouw illustraties bij gedichten van F. Hoe is het daarmee?

Compositie en uitvoering van je geposte tekening is heel mooi. Dat was ook een erg leuke foto. 
Ja, zwart-wit of kleur, het gaat om het resultaat.
Ik wilde nog wat licht toevoegen aan die lino's maar het werd me eerlijk gezegd te ingewikkeld. Heb gespeeld met het idee een geel vierkant met een extra druk toe te voegen zoals op dit onderstaande ontwerp.
Het is bij een idee gebleven.

ontwerp 2 kleurenlino



Jouw Nieuwjaarswens met honden pareer ik met een grapje, speciaal voor jou. Dat we het komende jaar maar weer de vrijheid mogen terugkrijgen.

Bezoek aan tietenpaleis
potlood+kleurpotlood
16x22
2022

 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten