zondag 27 februari 2022

Krasgenoten

Een hele fraaie blog heb je gepost. Ik houd van lino's. Vooral van lijntekeninglino's. Alsof je naar een negatief kijkt en alles nog scherper ziet. Ik heb aan Krasgenoten voorgesteld om gezamenlijk lino's te gaan maken en dan bij mij op school af te drukken. We hebben een hele goede drukpers staan. 

Misschien moet ik eerst uitleggen wat Krasgenoten is? Je kent vast nog wel de Krasgroep. Opgericht ergens in 1990 of 1989, een groep AKI studenten die met angst en beven het 'Zwarte gat' tegemoet zag dat zich onafwendbaar zou aandienen na het afsluiten van de kunststudie. Om dit leed te verzachten hebben ze de koppen bij elkaar gestoken en bedacht dat ze elkaar zouden steunen, zouden stimuleren om door te gaan in de bikkelharde kunstwereld en elkaar van de broodnodige feedback zouden voorzien.

Ik maakte geen deel uit van deze groep, maar heb zijdelings hun werk gevolgd. Een jaartje of 15 na de oprichting hebben ze me gevraagd om toe te treden. Inmiddels was de samenstelling van de groep veranderd, de mensen die er toen deel van uit maakten vond (en vind) ik bijzonder aardig en goede kunstenaars dus ik ben op de uitnodiging ingegaan.

Krasgenoten, ipad tekening

Sindsdien is de samenstelling van de groep nog af en toe veranderd. Iemand stapte er uit, nog iemand stapte eruit maar kwam later weer terug, iemand kwam erbij..... We zijn nu met zes personen en door een of andere associatieve toevalligheid is de naam Krasgenoten ontstaan. Een veel betere naam.

tekening en photoshop

   
Bovenstaand ontwerp zou kunnen dienen als aankondigingsposter voor een tentoonstelling. Zou kunnen! Maar tot het zover is discussiëren we over kunst en kunst maken. Ook goed.

Gezelschap in café, kleurplaat



Jouw laatste tekening in je blog, het tietenpaleis, is echt een mooie vondst, doet me denken aan een andere nieuwjaarskaart. 

Borstenkamer, aquarel en inkt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten