dinsdag 20 december 2016

Oog voor detail 2

Wat een mooie aquarel. Ik kan wel raden wie het is ;-)
Een goed idee om eens op details in te zoomen. 
En over hergebruik van onderdelen van mindere tekeningen gesproken... dat doe ik ook wel eens, als het zo uitkomt.


Long-distance runner, aquarel, 21 x 29,8
Deze tekening is één van de illustraties bij een lang gedicht van W. Ballade van de loneliness of the long-distance runner, die hij onder het pseudoniem Julius Bombay heeft gepubliceerd in 2000. Mooi gedicht, mooi boekje.
 
Het ballonnetje is erop geplakt. Waar het vandaan komt weet ik echter niet meer. Waarschijnlijk heb ik het er toch wel bij gemaakt want door het toe te voegen aan deze fietser, wordt deze een beetje ridicuul. Alsof hij zo'n vlaggetje aan z'n fiets heeft, zoals hele jonge kinderen op minifietsjes soms hebben om beter op te vallen in het verkeer.


 
  
Dat de aquarel een ouwetje is kun je goed zien aan het detail. De bruinige frutsel boven de ballon is niet geaquarelleerd maar is vergeelde lijm.



P.S. De bloemetjes in mijn vorige bericht zijn echt, gedroogd en ook geplakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten