donderdag 9 juli 2015

Roze periode 2




Dobberende roze hartjes, acryl en Oostindische inkt, 25x35 cm

Waarom komt er vrij veel roze voor in mijn werk? Omdat ik een 'meisje' ben of omdat het op mijn vlees- en huidskleur lijkt? Omdat ik er vrolijk van wordt (roze bril, hoe naïef) of omdat het mijn lievelingskleur is?
Dat laatste klopt niet, ik heb niet één lievelingskleur.
De ene dag is het deze de andere dag die.

In de kleurenmagie (lees echt magie, want het slaat natuurlijk nergens op) staat roze voor een nieuw begin. Misschien is het daarom dat ik het vaak gebruik. Ik wil steeds opnieuw beginnen, omdat dat spannend is.


Eigenlijk is roze een primaire kleur: want magenta ziet er naar mijn idee heel erg roze uit. Met magenta, cyaan en geel kun je pas echt alle kleuren mengen. Met rood blauw, geel is het mij nog nooit gelukt, wordt altijd viezig. 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten