dinsdag 12 januari 2021

Doorleefd, gepokt en gemazeld

Grappig die uitdrukking Zwarte zwaan. Die kende ook ik nog niet. Het is dus net zoiets als St. Juttemis.

We hebben in Italië inderdaad heel wat kunstwerken gemaakt. Ik kan me die waarover je het hebt nog herinneren. Het was een kunstwerk in een struik, tekeningen, een soort doorzichtig textiel, blootgesteld aan weer en wind. Met de wind viel het wel mee, maar de zon brandde danig. 

Ik heb gezocht, maar kan er geen foto van vinden. Tijdens die zoektocht stuitte ik wel op foto's van enkele andere dingen die we hebben gemaakt, samen met de kinderen. Lekker grootschalig en lekker kleinschalig.

Ca' Guideo

In jouw post hebt je het over de paardenkuur van Munch. Over doorleefd gesproken; mijn werk heeft helemaal geen paardenkuur nodig om er doorleefd uit te zien. Zie hieronder, dit moet C voorstellen. Ze heeft hier zo te zien al heel wat meegemaakt, zo'n doorleefd uiterlijk. Dit was uiteraard niet de bedoeling.

G, E en ik deden gezamenlijk een online masterclass die op de site van Project Rembrandt staat (het televisieprogramma). We volgden stap voor stap het voorbeeld, in dit geval voorgedaan door Tyas. https://projectrembrandt.ntr.nl/category/masterclasses/   Hij werkt hier met acrylinkt en daar ging het mis bij mij. Acrylinkt lost natuurlijk niet meer op als het eenmaal droog is, zoals aquarel wel doet. Dit was ik even vergeten en vandaar deze doorleefde C.

Ik vond het werken met deze inkt zo teleurstellend dat ik met aquarel nog een portret heb gemaakt. Zelfde houding, ander meisje.

Dit is weer een illustratie bij een gedicht van F en het is geïnspireerd op een leerling van ons.

Weer een beetje gerustgesteld heb ik het project C ook weer opgepakt.

Uiteraard is dit een werk in progress.


 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten