maandag 4 november 2013


Schilderij van Fenneke (titel en datering?)

Hiertegenaan gekeken terwijl ik griep had.
(hangt tegenover mijn bed). Probeerde de borsten
te omschrijven. Ik kwam op Moesmaniaans. Had een 
schilderij van Moesman in mijn hoofd. Ik ben(was)noch
een kenner noch een groot liefhebber van zijn werk.
Nagezocht bleek het dit schilderij te zijn: Het avonduur uit 1962(rechts).
Maar een borstenpaar zonder armen of hoofd ben ik nog
nooit tegengekomen. En dan nog met bloemetjes omkranst!

Bij dezelfde Moesman kwam ik ook dit benenpaar met geslacht tegen. Titel: De aangekomene uit 1933.
Werd aanstootgevend gevonden en van een expositie verwijderd.
Elk schilderij roept andere schilderijen op.
Allemaal zijn ze in de verte familie van elkaar.
Overigens heeft Moesman echt wat te bieden.
Hij kon goed schrijven. Polemisch en humoristisch.

Ben benieuwd wat jij nog over je schilderij te vertellen hebt! Alvast excuses over de niet helemaal realistische kleurweergave.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten