zaterdag 27 juni 2015

Examenopgave en een klusje

Wat zijn de overeenkomsten tussen de twee afbeeldingen in jouw bericht?
Ik zou antwoorden: Fen en Samuel Beckett zijn allebei met waterige verf gemaakt. Bij beide ligt de nadruk op de ogen. Beide personen houden zich bezig met de schone kunsten(de tweede wat verdienstelijker dan de ander). Verder zie ik geen overeenkomsten.

W.v.B. houdt inderdaad van klusjes geven. Hij heeft mij gevraagd om enkele beeldende werkjes van hem, die in mijn bezit zijn, te scannen. Ik zet ze dan ook meteen maar op de blog, omdat ik van mijzelf momenteel geen werk voor handen heb.
Hieronder zie je het eerste werkje dat ik heb gescand:
Acrostichon, of Het Brandgaatje, niet gedateerd, collage
Het brandgaatje zit links in de witte rand.
Hieronder zie je het gedicht, een acrostichon, gedateerd 1991

Acrostichon; of Het Brandgaatje is ingelijst. Het gedicht is aan de binnenkant van de hardboard achterplaat bevestigd. De collage is op een stevige papieren ondergrond geplakt, waarvan je hieronder de achterkant ziet. Ik vermoed dat deze tekening niet van Wim maar van Wien is. Dit is een mooi voorbeeld van duurzaamheid, hergebruik van materiaal. In dit geval zorgt het wel voor verrassingen.
Vermoedelijke titel: Platvis op schaal, potlood op papier, niet gedateerd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten