donderdag 29 december 2022

Millennials

 

Je kunt zien dat je veel strips leest/hebt gelezen. De kunst van de vereenvoudiging.
Het beeld dat uiteindelijk op de vlaggetjes kwam en tot kleurplaat werd, is flink veranderd.

Ik was na mijn 36 portretten van vrienden, op zoek naar een andere vorm van portrettering.
Hierbij werd ik geholpen door de gekleurde bladen van een hobbyblock.
Zie hiervoor een paar blogs terug.  
Strakker, simpeler. Een tekening maar dan op doek. Een fel gekleurde
achtergrond, betekend met aquarelverf. 
Ik had nog wat 20x20 doekjes liggen en besloot er een veelluik van te maken.
Ben er nog niet van overtuigd dat de 9 doekjes in deze combinatie bij elkaar een schildering vormen.
Ik vind ze apart ook een eigen schoonheid hebben.
Oordeel zelve. Ik heb er namelijk maar meteen een Nieuwjaarskaart van gemaakt.




         

                         

  De afgebeelde personen zijn millennials die ik dit jaar in        Griekenland ontmoette. In dit geval jongeren die in de 21ste eeuw geboren zijn. Zij zijn in mijn ogen de bewoners van een heel andere tijd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten