dinsdag 5 augustus 2014

Oogstmaand

Koud terug uit Griekenland, of  Fen maakt zich uit de voeten. Eerst naar Keulen om kunst op te snuiven in Museum Ludwig (ze is verslaafder dan ik). Daarna naar het Zwarte woud.Van haar weekje Normandië heeft ze geen gewag gemaakt in het blog wel in een brief.Omdat Augustus Oogstmaand is, hier een ingekleurde tekening, gemaakt in Normandië.

Normandië, aug.2011, ingekleurde pentekening Wien
Enige overeenkomst met Griekenland is de zee. Onze vrienden L. en H. (zie onderstaande potloodtekening) gaan al jaren naar deze Franse kuststreek met zijn grote getijde-verschillen.

Het is mijn taak om na de zwierige vakantieblogs van Fen iets dergelijks te gaan maken maar tot nu toe heb ik nog geen beelden mogen ontvangen. Als titel heb ik alvast Oogstmaand gekozen. In Les très riches heures du Duc de Berry zien we afbeeldingen van de adel die op valkenjacht gaat en boeren die zwoegen op het land om de graanoogst binnen te halen. Met die laatste identificeer ik mij in de zin dat het door mij in Griekenland gemaakte werk nu ligt te rijpen om straks 'geoogst' te worden.
                                                                     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten