zaterdag 27 september 2014

Het Toeval of Staand tegenover Liggend

Een spannend verhaal bij de foto van de Dom van Keulen!
En ja, het toeval speelt als zo vaak weer een grote rol.
Waarom de foto zo mooi is, heeft te maken met schilderachtige kwaliteiten, denk ik. Die mooie aquarelachtige wolken.
De herhaling: spitse kerktoren in wolk. De wat schimmige figuren in de linkerhoek. Een Seurat-achtige sfeer.
Of heb je heel andere argumenten voor je keuze? Ik zou die graag horen.


En wat heeft de foto van de Dom te maken met dit slapende model?
Op het eerste gezicht lijken dit twee dezelfde tekeningen.
De een een ingekleurde kopie van de zwart-wit versie.
Maar als je goed kijkt zie je veel verschillen.Het zijn 2 op zichzelf staande
tekeningen.
Helaas heb ik alleen de zwart-witte gedateerd. 
Alle twee nog tijdens dezelfde siƫsta gemaakt?
Lijkt me onwaarschijnlijk. Hier heb ik echt wel tijd
voor nodig gehad. 
Toevallig legde ik ze een maand later onder elkaar en zag dat de zwart-wit versie en de kleurvariant elkaar mooi aanvulden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten