dinsdag 23 september 2014

Kleur of zwart-wit?

Dom, Keulen, augustus 2014
Hiernaast een foto die ik van de Dom in Keulen maakte met mijn telefoon. De camera ervan werkte inmiddels niet goed meer. 

Wat er gebeurd is weet ik niet, maar enkele dagen voordat ik deze foto maakte werd mijn telefoon gloeiend heet.  Zo maar, ineens. Het leek zo'n handenwarmer die je 's winters in je handschoenen kunt schuiven. Ik heb hem snel uitgezet voordat ie van binnenuit zou smelten. Weer aangezet en alles leek het als vanouds te doen. Behalve de camera dus, die kan niet meer focussen.

Deze foto vind ik desondanks erg mooi. Alhoewel ie lijkt op een Lomo foto.

Als reactie op jouw bijdrage in het vorige bericht: de foto is in kleur maar hij lijkt zwart-wit



(Lomografie is een bepaalde techniek in de analoge fotografie. De naam komt van een eenvoudig cameraatje, de Lomo Compact Automaat (LC-A), dat werd gemaakt in Sint-Petersburg, Rusland. Deze camera is in 2005 uit productie genomen. Lomografie heeft een nonchalante, terloopse manier van fotograferen: zonder te kijken, vanuit de heup en zonder na te denken. Het doet er niet toe of de foto nu scherp of bewogen is. Iemand die de lomografie bedrijft, noemt men een lomograaf. Bron: Wikipedia)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten