woensdag 3 oktober 2018

De "Midi"



Ben benieuwd naar de foto met die gemaskerde vrouwen! De tekening is in ieder geval al geslaagd.
Een strakke lijn maken met pen zonder te bibberen, is wat mij betreft onmogelijk. Matisse heeft daar vast een truc voor ontwikkeld.

  
La fontaine de Russan,
 potloodtekening,
11,5x16,5 cm

    Wij waren drie weken in Zuid-Frankrijk. Op een terrasje met een      biertje de fontein tekenen,is een leuke bezigheid, maar wat          moet je met al die schetsjes in die steeds grotere berg              schetsboekjes, kun je je afvragen.

    En mijn onderwerpen zijn ook al tamelijk beperkt.

    Maar allez, ik roep dan maar een nostalgische herinnering op        aan onze palmier-schilderingen, dat lekkere koekje in hartvorm.
    Verder heb ik de flessen rosé uitgekozen op het etiket. De naam      van de lekkere wijn, afkomstig uit het dorp Sainte Eulalie,is        ook mooi.          
    Terre Eulalie.




grenache, camembert, palmier
aquarel met inkt, 17x24 cm

Ik kom, zo gauw ik kan, kijken naar je expositie Mrs. LemUnade.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten