zondag 7 augustus 2022

Nieuw leven inblazen

Ik ga na maanden wachten/smachten proberen ons blog nieuw leven in te blazen.
Dat betekent dat ik mezelf een schop onder de kont moet geven om weer aan het werk te gaan op mijn atelier in Utrecht.
In Griekenland moet ik me altijd beperken. Met materiaal, formaat etc. 
Mijn vriendin Eleni was zo aardig om een pakket extra papier naar het eiland te sturen plus een boek over Modigliani.
Erg mooi toch weer, die portretten van hem. Bij dat pakket zat ook van dat gekleurde 'hobbypapier'.
Toch eens als ondergrond gebruikt. Herinner me dat jij op je eindexamen AKI pastel? op rose papier had gemaakt, wat de gecommitteerde E. Verkerk heel radicaal! vond.

Ik ga een aantal in Gr. gemaakte tekeningen posten. Onder andere door mijzelf ingekleurde kleurplaten!

Twee dames
Kleurpotlood, 14,8 x 21 cm, 2022

Dame met roze zwemband
Kleurpotlood, 14,8 X 21 cm, 2022

En het gekleurde papier geeft soms een sfeer aan het afgebeelde tafereel, wat ik dan weer verder kan uitbuiten. 

En voor het eerst heb ik uit een schilderij dat ik in Berlijn in het Brückemuseum zag, een deel gecopieerd. Bij gebrek aan modellen, zullen we maar zeggen.


K. met meeuwenogen
kleurpotlood, 21 x 29,8, 2022

 
   

karafje, kookboek, glas
zwart kleurpotlood, 21 x 29,8, 2022



             

  






Gedeeltelijke kopie, viltstift en kleurpotlood, 
18 x 23,5 cm, 2022


Geen opmerkingen:

Een reactie posten