zaterdag 18 oktober 2014

Antwoord en Vraag

Jouw douche aquarel van het vorige bericht is echt heel mooi. Wat een kleuren. Daarbij vergeleken zijn de afbeeldingen in dit bericht nogal aan de sombere kant.




Hier zie je de kleurplaat waarover je het hebt in je vorige bericht. Dit is een van de platen in het boek 'Your Coloring Book, a wandering installation' van Ram Katzir.
Het boek is uitgegeven door het Stedelijk Museum Amsterdam in 1998. Het is een onderdeel van een reizende installatie door Nederland, Duitsland, Polen, Litouwen en Israƫl (1996-98). De installatie bestond steeds uit een, op verschillende manieren, ingerichte ruimte waarin de bezoeker kleurplaten kon maken. De kleurplaten waren gebaseerd op fotografische bronnen uit Nazi Duitsland, nogal heftig. Uit alle gemaakte kleurplaten is een selectie gemaakt, die is samengebracht in het boek.
Ik was heel verrast mijn kleurplaat (in Enschede gemaakt) terug te zien in het boek.

http://www.ramkatzir.com/mobile/public_coloringbook.html



Hiernaast een afbeelding die ik van plan ben te gebruiken in een soort kijkdoos die ik aan het maken ben. Deze kijkdoos is bedoeld voor een kunstproject van MIKC in Delden, waarbij allerlei kunstenaars een 'locker' vullen in meerdere lockerkasten.

http://www.het-loket.nl/mikc/

Wat ik ga maken weet ik nog niet maar waarschijnlijk doet deze 'vrouw met tasje' mee.  Ik heb de vrouw ergens in een hoekje op een afbeelding op internet gevonden. Daarna bewerkt in photoshop. Maar het is nog niet zoals ik het hebben wil.

Vraagje:
Had ik zelf foto's moeten maken van mensen, als ik die nodig heb? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten