vrijdag 10 oktober 2014

De Douche



Over kleurplaten gesproken. Ik herinner me een expositie -de naam van de kunstenaar weet ik niet meer- waarop je als bezoeker kleurplaten kon inkleuren. De voorstellingen waren provocerend. Een kinderklasje in Hitlerjugend uniformpjes onder andere.
Jij had er ter plekke een ingekleurd. Later verscheen een boek van de kunstenaar en daarin stonden ook een paar exemplaren van bezoekers van de expositie. Die van jou was er bij. Heb jij dat boek? Ik ben zo benieuwd hoe jij die toen hebt ingekleurd.



aquarel, 21x29,7, 2013


Als reactie op het mannelijk naakt met mohairtrui, een vrouwelijk naakt dat haar borsten bedekt. Meteen in kleur.  
De kleuren komen toevallig dichtbij het door Fen geadviseerde poepgeel en lafrose uit het vorige blog.
Ik zie een overeenkomst in de gemoedsgesteldheid van de twee figuren.
Kleur staat vaak voor vrolijkheid en vreugde, maar dat gaat lang niet altijd op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten